Pages

Monday, January 10, 2011

SOFBOL 2; PERALATAN

Bola sofbal dan sarung tangan

Minima peralatan yang diperlukan dalam sebuah pertandingan sofbal termasuk sebiji bola. Sofbal menggunakan bola berwarna putih atau kuning dengan benang grip berwarna merah, yang sebelumnya berwarna putih dengan grip putih. Sarung tangan (glove) dikenakan oleh seluruh pemain bertahan untuk menangkap bola, sementara first baseman dan catcher mengenakan mitt (glove mempunyai jari, sedangkan mitt tidak).
yang ini ada mitt
glove untuk infiled dan outfiled


bola sofbol nasihat aku jaga kena yg tengah2 la 4 boys kang trauma xnak main hehe


Kayu pemukul

Kayu pemukul (bat) yang digunakan dalam pertandingan rasmi adalah bat khusus yang diperuntukkan untuk sofbal. Penentuan dan ciri bat yang boleh digunakan tertakluk dalam peraturan Softball International Federation (SIF). Batter helmet dipakai untuk melindungi kepala seorang batter dari terkena bola semasa berada di dalam padang permainan. Sementara itu, bagi seorang penangkap bola (catcher) mesti mengenakan pakaian pelindung (protective gear)dan kasut pool (cleats).

 contoh perbezaan bat sofbol ngan baseball.. lebih kurang ja hehe


helmet supaya kepala xbengkak kena bola nike besh3 ini untuk batter
yang ini untuk catcher lain skit ada cover kat muka dia untuk kekal kacak ermmm amcam best x..

pelindung untuk catcher si penangkap bola

Pakaian seragam

Yang terakhir adalah uniform atau seragam. Tiap pemain menggunakan baju, seluar, dan topi yang seragam atau berwarna dasar sama. Semakin tinggi tingkat pertandingannya, semakin ketat dalam peraturan seragamnya. Semua peralatan dan kelengkapan itu adalah wajib bagi setiap pasukan dalam melaksanakan pertandingan rasmi.
ahaha yg ni badjet murah

yang ini menjadi idaman semua nyam2


so kepada yang diluar sana tuh ayuh kumpul kawan2 main sofbol dush3

No comments:

Post a Comment